Omvänd kulturkrock i miniformat?

Nu först känns det som att jag fått tillbaka min vardag sedan Hudik-äventyret... Tänk att jag har så lätt för att flytta och vara borta, men så svårt för att komma hem igen. Vet inte vad det blir med mig men varje gång jag varit och gjort något lite ovanligt så tycker jag att mitt liv hemma blir så tråkigt och så blir jag rastlös, måste hitta på något hela tiden. Beundrar verkligen de människor som har ro i kroppen och är nöjd med sin vardag och sitt liv som det är, som har hemlängtan. men det går helt enkelt inte för mig så nu har jag bokat in oss på en prova på klättring på söndag för att sedan troligtvis boka in oss på grönt-kort kurs i sommar (klättra är något som jag tycker är sjukt kul, så det är inte helt nytt iaf) sen har jag kollat upp om det finns någon skytteklubb i Gävle som jag kan skjuta för några gånger under sommaren och det fanns det :) jag har också hämtat krukor som vi ska så i (när vi får CSN)och så har jag bestämt mig för att köpa ett friskis och svettis-gymkort (vem försöker jag lura?), sålt mitt mc-ställ, sytt, listat ALLT du kan tänka dig... Det tar aldrig slut på saker jag hunnit med för att stilla min rastlöshet och för att känna att mitt liv inte alls är tråkigt och meningslöst...
 
Idag har vi iaf fått lite gjort jag och mina kära klasskompisar, Kirsi och Lina, som har gjort en intervju med förskolan och sedan börjat skriva på arbetet om det. Fortsättning på egen hand i morgon... Just precis nu är Andreas med bror på fotboll och jag äter en god, nyttig, hemmagjord glass gjord på mango och mjölk(ännu ett tecken på min rastlöshet att göra EGEN glass). snart blir det biggest looser med en kopp te

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0