29 dagar kvar :O

Idag skulle jag ha kunnat tagit sovmorgon, men nee, jag är så duktig att jag ska gå upp och plocka och plugga lite... Jag älskar våren, och det säkraste vårteknet är att de sopar vägarna, skrev ett helt inlägg om det förra året om jag inte minns fel, men jag verkligen älskar den lukten som blir då..

Idag är det endast 29 skoldagar kvar för mig 29, det är sjukt lite (måste prata med syon idag). Har börjat fundera lite på vad jag ska göra efter skolan, och bestämt mig för 4 saker jag ska göra innan jag ska börja plugga...
 
 1. aupair, som alla redan vet (Nya zeeland, till hösten)
 2. Jobba i Norge nästa sommar för att ta upp dykningen riktigt, vem vet, kanske vill jobba med det i framtiden)
 3. åka till Uganda, vårt fadderbarn bor där
 4. åka på en volontärresa till ett barnhem någonstans i ett fattigt land, har kollat lite på internet, och det finns  
 massor med förslag till tex Indien, Ryssland eller Afrika...


(en sak till: jag tror att jag har en liten släng av dyselexi, för jag ser inte hur kikat? stavas (skrev kollat istället), eller tecknet? (ä? ck? k? ), eller ducha? (durscha? duscha? durcha? dursa?) kanske är därför jag har svårt med att skriva på engelska?)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Varje gång jag stöter på ett ord där jag är osäker på stavningen så googlar jag. Då blir det rätt, man vänjer sig hur ordet ser ut när det är rättstavat och man kommer ihåg det till nästa gång. Det tar lite tid men det blir färre och färre googlingar. Jag är till exempel helt säker på stavningen på focaccia och mozzarella numera. ;)

2011-04-13 @ 09:30:27
URL: http://sofiewallberg.blogg.se/
Postat av: Sofie

Häftiga planer framöver förresten! Kör hårt!

2011-04-13 @ 09:30:48
URL: http://sofiewallberg.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag kan verkligen rekommendera Indien :) dock var de ganska dyrt med själva organisationen. Jag var ju bara där i två veckor och de kostade 10 900 kr + flygbiljett. Men de "lönar" sig om man stannar längre, för jag tänker åka tillbaka till vintern, och två månader kostar 17 000 tror jag :)

Känns tråkigt att betala för att göra nånting "bra" men.

Ses imorn!

2011-04-13 @ 23:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0