En kul grej

här kommer en sak jag glömde i den andra bloggen. jag och min arbetspolare stefan ska skriva en bok om talesätt och så vidare tänkte vi, fast vi skämtar mest om det, så ni får ta det med en nypa salt. här kommer alla fall stefans recension om boken. vill bara påminna er om att det är bara på skoj alltihop.


FROM LOOS WITH LOVE!

”Tankar från vidderna”

Författare Andreas Lindström

 

En medryckande och tänkvärd samling djupsinniga texter av den mycket lovade författaren, poeten och filosofen Andreas Lindström.

Med rötterna djupt rotade i de mörka Hälsingska skogarna utmanar han våra traditionella tankebanor och påvisar mänsklighetens hemligheter och svagheter.

Frågor som ”Om en häst äter blått gräs, har den fel på ögonen då?” och ”Om gräset är grönare på andra sidan, hur fan ser du ut på min tomt då?”  får äntligen sina svar och läsaren lämnas omsvept i ett varmt ulltäcke av sanningar.

För en sökande själ finns nu ett substitut för Bibeln, en bok bygd på fakta framodlade ur den Norrländska myllan som lämnar svaren på de frågor du inte visste fanns. Två hundra sidor av lingvistisk elegans är 2011 års bästa investering för ett rikare liv.

Ska du läsa en bok i hela ditt liv så är det denna!

 

Recensent

Stefan Andersson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0