10...

Nu är det 10 dagar kvar oh 4 skoldagar, så fort det går hörrni, vi har haft sångträning idag, åå så vackert vi sjunger :P sen i morgon blir det också sångträning på boberg och sen lekdag, till sist så blir det hemfärd för en helg med flyttning, frissa, brunspryning, hemlig tur :P och 18 års kalas :D det låter väl inte helt fel?

Nu ska jag gå och borsta tänderna med alla andra så barnen på vår gemensamma toa, (om inte alla vet det så är jag tillbaka på brottsplatsen (internatet udden) den sista veckan(orna)) hemskt mycket paranteser deä, men det får vara så...

Och jag vet inte hur jag räknar ut mitt poängsnitt, Sofie, hur gör man? försökte nyss att lägga ihop alla poäng sen dela på antalet ämnen, kan det vara rätt,  ( pinsamt när man har vg i matte C ) då fick jag iaf mellan 17.6 -18.0 (vet inte två ämnen än)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej!



Nu kanske du fått ut ditt snitt redan? Annars:



1.Gör om bokstavsbetygen till siffror. IG=O, G=10, VG=15 och MVG=20

2. Multiplicera siffran för varje kurs med poängen för kursen. T.ex. är Matematik A 100 p, så har du VG där blir det 100*15=1500

3. Addera allt och dividera sedan med den totala poängen för alla kurser, vilken vanligen är 2500 om du inte har läst några extra kurser.

2011-06-04 @ 07:43:04
URL: http://sofiewallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0