Skadeglädje- den enda sanna glädjen?

Andreas tvingar mig att skriva några rader här, hmm, konstigt eftersom att det brukar vara tvärtom.
 Jag har lite dålig fantasi just nu, jobbar och försöker sysselsätta mig såhär i sommartider... Vet att de flesta har skadeglädje, så nu kommer det två smaskiga cykelkurpor: Jag har börjat att cykla mycket, jag cyklar till och från jobbet, mataffären och runt kyrksjön. Och om jag ska nån annanstans också. jaja, den första var för några veckor sedan, jag minns inte vart jag skulle, men jag hade precis blivit en i gänget och köpt en iphone ;) så jag pysslade med den medans jag cyklade på det, då jag sist kollade, tomma gåbanan. Då plötsligt tog det tvärstopp och jag flög rakt upp/in i en vit "dörr", fastnade med benet i styret så att hela cykeln stegrade framåt. När jag väl hade ramlatpå backen hade jag fortfarande iphonen i handen, men väskan och vattenflaskan fick jag leta, och styret fick jag vrida tillbaka, allt det gjordes på ca 1.5 sekund, då man inte vill att någon ska se en. Jag kollade mig runt och det var bara en 2-3 årig som stod och gapa och kollade på mig en bit bort, men annars var det lungt. Vad var det då jag körde in i? Jo, en Ljusdalshem-svrvicebil, Och det blev inga skador på bilden sån ur var..
 
Andra gången var i förrgår, då jag cyklade hem ifrån jobbet klockan 22 00, I spöregnet. Jag hade gummistövlar, regnbyxor och regnjacka, så istället för att skynda mig hem var jag lite Wild and Crazy och körde i alla vattenpölar som jag kunde komma åt istället, samtidigt som jag lyssnade på grymt bra musik. Jag blev nog lite för till mig när jag såg att det var mer vattenpölar på vägen än på trottoaren, och det var tomt på bilar, så jag körde ner för trottoarkanten, men halkade till med handen på styret (Handsprit och vatten blir glashalt tillsammans) så att jag körde in i trottoarkanten igen och flög över styret, och jaa, det var svårt att missa å hamna i en vattenpöl...
 
Så, vad ska jag göra? ska jag fortsätta kämpa på med mitt cyklande eller ska jag bara ge upp? nää jag prövar nog ett tag till ;)
 
 
 
Och så har jag en lite mindre intressant sak att berätta, men som inte får glömas bort. Imorgon är det 12 Juli, den dagen då man får Antagningsbesked från högskolor, spännande att veta var man hamnar i höst..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0