Farmor

Oj, va dåliga vi har vart att uppdatera nu då, har nästan helt glömt bort det, och Andreas har tjatat om det några gånger, men då blir man nätan mer anti att skriva.. nåja, nu sover Andreas, så nu kan jag komma lite till ro och skriva. Har sett att Andreas har skrivigt vad som har hänt den sista tiden, så jag tänker väl lite frammåt: imorgon ska vi åka båt :) jag längtar och tror att det kommer att bli skitkul, det är inte så ofta som man åker med familjen sådär, berättar väl mer när vi kommit tillbaka, vi kanske blir skitovänner och buttar varandra över bord också, man vet inte... en till rolig grej är att jag ska söka till högskola idag, sjuksköterska ska jag bli har jag tänkt. (precis nu ringde bemanningen och frågade om jag ville jobba :D) Annars ser dagen lugn ut.


Tänkte ändå skriva en liten dikt/text till minne av min kära farmor





Kära Farmor

Du har visat mig att jag är en viktig person, en person som behövs.
Tack för att du lyssnade på mitt ofta meningslösa klagande,
Tack för att du höll med mig när jag tyckte saker om andra,
även om du inte kände personen i fråga.
Tack för att du erkände att du också hatade spenat.
Tack för att du övertygade mina föräldrar att jag säkert skulle växa ifrån det,
Tack för att du höll med mina föräldrar, men ändå fick dem att ändra sig lite,
Tack för att du förstod att mina läxor var omöjliga att lösa,
Tack för att du ändå hjälpte mig att lösa dom,
Tack för att du visade intresse när jag visade dig mina döda kryp,
Tack för att jag fick rosen på tårtan,
Tack för att just du var min farmor och bästa vän <3


Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad fint Amanda! <3

2012-03-16 @ 13:11:04
URL: http://sofiewallberg.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vart så rörd när jag läste vad du skrev till din farmor . Det var skrivet med värme och humor och jag är säker på att Inez visste vad mycket hon betydde för dig, det tror jag du visade...

Ha det så bra hela familjen på resan !

Kram från gammelfaster Ingrid

(hu nu lät jag som 94 :-))

2012-03-16 @ 19:00:33
Postat av: Jerry

Gud vad vackert skrivet. svårt att hålla tårarna borta när man läser.

2012-03-20 @ 11:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0