Salig blandning

Nu Ska jag hinna ikapp lite här eftersom att jag inte skrivit så mycket på länge, så ha överseende med att det blir lite hattigt...
Vi börjar väl med idag, då har vi haft bror här på lunch, han var gräsänkling så då blev han bjuden på lite mat. Mina pojkar :). Medan jag handla och laga mat så var Andreas och skrev matteprov, det låter som att det gick bra och snart ska han iväg igen för att göra psykologiprov., annars kommer det bli en lugn dag, jag ska packa upp mina väskor, ta en långpromenad och njuta av att vara hemma.
(Trodde jag, pfv ringde precis om jobb ikväll, jag tackade såklart ja, pengakåt som jag är)..
 
Igår var sista dagen i Hudiksvall, gick med en sjukgymnast och sen hade vi slutbedömmning (som jag tycker är sjukt jobbigt) men det gick iaf bra och jag hade lite separationsångest, har varit så himla roligt att slippa skolan ett tag, bo hos min underbara faster och befinna mig i en helt ny arbetsmiljö på dagarna.. Har varit slut i huvudet varja dag för alla nya intryck, har haft tur och gått med två handledare som jag klickat med och för första gången i mitt liv har jag fått höra att jag har "social kompetens" (har alltid fått höra att jag är blyg, tillbakadragen, borde ta för mig mer, prata mer o.s.v...) Kommer sakna det...
 
Var med Harriet och åt middag i förrgår, lite avslutningsfirande sådär och hon är så himla lättsam, rolig, ärlig, lite rå och brutal, precis så som jag vill att alla ska vara, litegran som jag är själv tror jag (eller som jag önskar att jag är rättare sagt)..
 
Igår när vi gick från tåget så stannade vi i en sybutik och jag köpte tyg, för nu har jag kommit på att jag ska börja sy igen, ett par byxor till att börja med, jag älskar ju att sy så det är väl värt ett försök... (får ju lite kreativa toppar ibland då jag ska vara sådär drygt duktig och göra allt, sist tänkte jag skriva en bok, men det projektet la jag ner ganska snabbt efter att ha insett att jag varken kan stava eller formulera mig.)
 
Nu ska jag hjälpa Andreas att plugga lite innan jag ska åka iväg till Sätra, å mitt kära säkra jobb där JAG kan och är duktig.
 
Tillsist lite blandade bilder utan inbördes ordning
 
Min fina praktikklass (halva) :)
 
Harriet läser på voffelpulvret: "tillsätt vatten", kocken..
 
Favvocafe i hudik
 
Så att ni inte glömmer hur jag ser ut...
 
Kommer jag att se ut såhär 8 tim dagen/5 dar i veckan i 43 år?

Alla pratar om mindfullnes, Håller mig nog till denhär teorin :)...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0